Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Honden vakantie opvang

  • DmB

    Voor sommige honden is het verblijf in een honden pension een zeer onprettige soms zelfs traumatische ervaring. Er zijn honden die tijdens hun verblijf in een pension, stoppen met eten en zichzelf dagenlang onophoudelijk overstuur blaffen. Voor deze honden zou opvang in huiselijke kring een ware oplossing zijn, met name omdat ze niet opgesloten zijn en er veel meer persoonlijke aandacht is.

    Voor dit soort honden willen wij op een zeer beperkte basis gastgezin zijn. Ons doel is het om uw hond een zo prettig mogelijke tijd te bezorgen wanneer u om wat voor reden dan ook even niet zelf voor hem/haar kan zorgen.

    Waar en hoe komt uw hond terecht ?

    Wij wonen in het mooie Drenthe op een grondstuk van 2500 m2 en vlakbij het natuurgebied Bargerveen waar op veel plekken honden onaangelijnd mogen rennen en ravotten. Uw hond logeert bij ons in huis, vandaar dat wij per keer maar één hond of meerder honden uit één gezin opvangen. Het is dus niet zo dat wij tegelijkertijd honden uit verschillende gezinnen opnemen.

    Uw hond is bij ons in deskundige, zorgzame en ervaren handen!

    Naast 25 jaar praktijk ervaring als trainster van verschillende honden rassen en het africhten en showen van Dobermanns is er ook een ruime praktische en theoretische vakkennis aanwezig op het gebied van verzorging, gedrag en opvoeding.

    Omdat we periodiek maar enkele honden tegelijker tijd kunnen opvangen is het zaak zeer tijdig een afspraak te maken voor een intakegesprek en een persoonlijk kennismakingsgesprek om een opvang periode te kunnen reserveren.

    Voorwaarden

    Wij nemen uitsluitend normaal betrouwbare en redelijk gehoorzame honden op en géén loopse teven. Uw hond dient alle nodige vaccinaties gehad te hebben, in iedere geval minimaal 2 weken voordat ze bij ons in de opvang komen en u dient het vaccinatie boekje te overleggen. Bovendien wordt er van u verwacht dat u een aansprakelijkheidsverzekering voor uw hond heeft. Omdat uw hond bij ons in huis logeert is uw hond natuurlijk schoon en vrij van parasieten als vlooien en wormen. Voor noodgevallen willen wij graag naam en adres van uw dierenarts en van een door u aangewezen familielid/kennis die in noodgevallen zeggenschap over de hond mag uitoefenen.

    Uit liefde en bezorgdheid voor uw hond, wilt u natuurlijk referenties. Vraag daar gerust om, wij hebben daar alle begrip voor.

    Hans en Esther Pot

  • monique bollinger

    Heeft u nog plaats voor een hond van 2 tot en met 20 juli?

    Hartelijke groet,

    monique Bollinger

    06-29581418Esther schreef:

    >

    > Voor sommige honden is het verblijf in een honden pension een

    > zeer onprettige soms zelfs traumatische ervaring. Er zijn

    > honden die tijdens hun verblijf in een pension, stoppen met

    > eten en zichzelf dagenlang onophoudelijk overstuur blaffen.

    > Voor deze honden zou opvang in huiselijke kring een ware

    > oplossing zijn, met name omdat ze niet opgesloten zijn en er

    > veel meer persoonlijke aandacht is.

    > Voor dit soort honden willen wij op een zeer beperkte basis

    > gastgezin zijn. Ons doel is het om uw hond een zo prettig

    > mogelijke tijd te bezorgen wanneer u om wat voor reden dan

    > ook even niet zelf voor hem/haar kan zorgen.

    >

    > Waar en hoe komt uw hond terecht ?

    >

    > Wij wonen in het mooie Drenthe op een grondstuk van 2500 m2

    > en vlakbij het natuurgebied Bargerveen waar op veel plekken

    > honden onaangelijnd mogen rennen en ravotten. Uw hond logeert

    > bij ons in huis, vandaar dat wij per keer maar één hond of

    > meerder honden uit één gezin opvangen. Het is dus niet zo dat

    > wij tegelijkertijd honden uit verschillende gezinnen opnemen.

    >

    > Uw hond is bij ons in deskundige, zorgzame en ervaren handen!

    > Naast 25 jaar praktijk ervaring als trainster van

    > verschillende honden rassen en het africhten en showen van

    > Dobermanns is er ook een ruime praktische en theoretische

    > vakkennis aanwezig op het gebied van verzorging, gedrag en

    > opvoeding.

    > Omdat we periodiek maar enkele honden tegelijker tijd kunnen

    > opvangen is het zaak zeer tijdig een afspraak te maken voor

    > een intakegesprek en een persoonlijk kennismakingsgesprek om

    > een opvang periode te kunnen reserveren.

    >

    > Voorwaarden

    >

    > Wij nemen uitsluitend normaal betrouwbare en redelijk

    > gehoorzame honden op en géén loopse teven. Uw hond dient alle

    > nodige vaccinaties gehad te hebben, in iedere geval minimaal

    > 2 weken voordat ze bij ons in de opvang komen en u dient het

    > vaccinatie boekje te overleggen. Bovendien wordt er van u

    > verwacht dat u een aansprakelijkheidsverzekering voor uw hond

    > heeft. Omdat uw hond bij ons in huis logeert is uw hond

    > natuurlijk schoon en vrij van parasieten als vlooien en

    > wormen. Voor noodgevallen willen wij graag naam en adres van

    > uw dierenarts en van een door u aangewezen familielid/kennis

    > die in noodgevallen zeggenschap over de hond mag uitoefenen.

    >

    > Uit liefde en bezorgdheid voor uw hond, wilt u natuurlijk

    > referenties. Vraag daar gerust om, wij hebben daar alle

    > begrip voor.

    >

    > Hans en Esther Pot

  • DmB

    Hallo Monique,

    Ik zal je morgen bellen,

    Groet,

    Esther

  • ada

    Beste Hans en Esther.

    Wij willen graag eind september 8a10 dagen met vakantie daarom zoeken wij een goede opvang voor onze dober Ayla wij willen als het mogenlijk is met u in contact komen.vriendelijke groet.fam Barlag

  • Paula

    hoi Esther,

    wij zoeken een logeeradres voor onze hond voor oud en nieuw omdat hij zo bang is voor vuurwerk, hoe is dat bij jullie wat vuurwerk lawaai betreft

    Paula

  • DmB

    Sorry mensen, maar ik weet niet wie dit bericht onder mijn naam (Ducrot Team Courage) heeft gepost? Moet een misverstand zijn…

  • Monique Kooij

    Wij zoeken voor de komende zomervakantie dergelijke opvang voor onze hond. Hij is lief, luistert goed en kan goed met andere honden overweg maar kan er niet goed tegen alleen gelaten te worden of in een bench gestopt te worden.

    Graag krijgen wij wat meer informatie over de mogelijkheid onze Scotty in een gezin op te laten vangen terwijl wij op vakantie zijn.

    Met vriendelijke groet,

    Monique Kooij

    06-24670389

  • Wanda Ennik

    Hallo Hans en Esther,

    Lees net vandaag jullie site over hondenopvang. Ik ben nog op zoek naar een goed en zorgzaam vakantieadres voor mijn grote zwitserse sennenhond. Hij is 3 jaar en is gecastreerd. Schat van een hond. Hij heeft een moeilijk eerste jaar gehad want hij kon niet alleen thuis zijn, was volledig in paniek. Opgesloten zitten in kleine ruimtes/kennels zijn voor hem ook traumatisch. Vandaar dat ik een gezin zoek die gedurende twee weken voor hem kan zorgen, gewoon op een huiselijke manier. Kan dit eventueel bij jullie? Het gaat om de periode 24 juli t/m 8 augustus. Graag jullie reactie.

    Met vriendelijke groeten,

    Wanda

  • Mirjam Kempen

    Hallo Esther en Hans,

    ik ben via internet acher jullie “”advertentie" gekomen voor de opvang van hond(en).

    Ikzelf heb 2 honden, een cocker en een mid.slagschnauzer. De cocker kan ik bij mijn moeder laten tijdens onze vakantie. De mid.slagschnauzer is voorheen

    naar de fokker gegaan, maar die zit vol!!

    Het gaat dus om de schnauzer die in juni 2 jaar word, een hele mooie pikzwarte teef ( gester.) Ze is erg vrolijk, ietwat schuw en erg op mij gericht maar luistert perfect. Ik vind het verschrikkelijk om haar 3 weken achter te laten, maar ben dus op zoek naar een heel goed adres waar ze gewoon in huis meedoet!! Jullie verhaal sprak me erg aan en kwam erg vriendelijk over bij mij.

    Dus hier mijn vraag; of het mogelijk is voor komende zomer vanaf 15/16 juli tm 8 augustus de opvang van Charly…

    Graag hoor ik van jullie,

    Groeten Mirjam Kempen uit Zoeterwoude ( zuid holland ) X(

  • Heidy

    Hallo ik zou graag meer info willen ontvangen omtrent de opvang van honden

    Ik heb een teefje ( gesteriliseerd ) van 4 jaar jong en zoek een opvang in de periode 21/7/2010 tot 8/7/2010

    Ze is een echte knuffel en is een vrij rustig hondje die graag aandacht wil , verder kan ze goed met kinderen overweg ( wij hebben 4 kleinkinderen in verschillende leeftijden ) maar sommige honden vind ze niets en wil daar dan best wel even lelijk tegen doen ( blaffen, grommen )

    Ze luisterd goed ( 3 cursussen gelopen met haar en diploma`s ) maar wil nog wle eens even vergeten dat ze aan de lijn loopt

    Hoop dat u mijn wat info kan sturen en misschien dat u een plekje heb voor haar

    Groetejs heidy